Centrummanager Jeroen Wichers, hoofdsponsor Arjan Griffioen en BOV-voorzitter Ko van Daalen op de Oude Markt, locatie voor het Foodtruckfestival
Centrummanager Jeroen Wichers, hoofdsponsor Arjan Griffioen en BOV-voorzitter Ko van Daalen op de Oude Markt, locatie voor het Foodtruckfestival

Foodtruckfestival borduurt voort op eerder succes

Algemeen

Bodegraven - De Bodegraafse Ondernemers Vereniging haalt voor de tweede keer het Toost Foodtruckfestival naar Bodegraven. Van donderdag 28 tot en met zaterdag 30 juni strijkt het festival neer op de Oude Markt. Dit intieme evenement draait om muziek, eten, drinken, samen zijn. Maar dan wel anders-dan-anders. Ontmoet elkaar, probeer nieuw gerechtjes uit en geniet.

Het is de tweede editie van het festival in Bodegraven. Met de intentie om de succesvolle première van vorig jaar te overtreffen. Ieder jaar nog mooier, nog gezelliger. Event Manager Kris de Pee van Toost Foodtruckfestival omschrijft het festival als intiem, vol muziek, eten, drinken en samen zijn. Er staan zo'n tien verschillende foodtrucks en er is een speciale bar met bier, wijn en tonic. Naast meer traditionele gerechten als hamburgers, frites, crèpes en broodjes rib-eye zijn er ook spannende, nieuwe hapjes. Zo staan er een Mexicaanse en Zuid-Amerikaanse foodtruck en een Octobus met zeevruchten. Kris: "Er is enorm veel energie gestoken in werkelijk álles op dit feestje. In de aankleding, het meubilair, de verlichting en de muziek. Het draagt allemaal bij tot die ontspannen, ongedwongen sfeer. En bezoekers kunnen dit jaar iets nieuws beleven. Een stoelmassage bijvoorbeeld."

Jong en oud

Het Foodtruckfestival is laagdrempelig en toegankelijk voor iedereen, met vriendelijke prijzen. Iedereen is welkom. Ook voor kinderen is er veel te doen. In een vrolijke caravan, de Kunstkipp, worden creatieve workshops voor kids gegeven. 'Knutselen' wordt hier 'kunstelen'. Vanzelfsprekend sluiten plaatselijke ondernemers ook weer aan. Zo verkoopt De Zoete Inval heerlijk, eigen bereid ijs en In Het Bonte Varken houdt op hun binnenplaats weer een gezellig mosselfeest.

Locatie

Centrummanager Jeroen Wichers vindt dat er naast alle evenementen in Bodegraven ruimte is voor een aanvullend evenement. Sfeervol, in een sprookjesachtige setting. Waar het draait om kwaliteits-food, buiten zijn, zomer, vrienden en familie. Jeroen: "Het Foodtruckfestival voldoet hier helemaal aan. Ook omdat we hier zo'n fantastische locatie voor dit evenement hebben: de Oude Markt." BOV-voorzitter Ko van Daalen: "In Bodegraven komt een evenement als het Foodtruckfestival eigenlijk alleen tot zijn recht op deze sfeerlocatie. Het is overigens zeker niet de bedoeling om een evenemententerrein te maken van de Oude Markt."

Gehoor geven

Bij het eerste Foodtruckfestival werden meer dan 2000 volwassenen en kinderen verwelkomd. Iedereen heeft genoten. Jeroen: "Heel veel inwoners van Bodegraven hebben me gevraagd om dit vaker te organiseren. Daar zijn we erg blij mee en daar geven we dit jaar ook graag gehoor aan."

Beeld: Ilse Höcker

"Iets terugdoen"

Arjan Griffioen, eigenaar van bouwbedrijf Goudriaan-Jongerius BV verwerft de nodige opdrachten binnen de gemeentegrenzen. "Daarom kijken we altijd uit naar mogelijkheden om iets terug te doen voor de lokale gemeenschap " Arjan is er trots op dat zijn bedrijf hoofdsponsor van het Foodtruckfestival is. Hij vindt het een leuk en gezellig evenement, dat van grote meerwaarde is voor de sfeer in Bodegraven. Arjan: ìWe hebben hart voor het dorp en willen daarom graag ons (bouw)steentje bijdragen. Ook uit waardering voor de BOV, die het festival voor de tweede keer organiseert."

Advertentie

Categorieën