Martien Heinrichs
Martien Heinrichs

Gr8 in Boreft

Algemeen Bedrijfsberichten

Op woensdag 24 april opende Gr8 (spreek uit: 'Great') Hotel Bodegraven officieel zijn deuren. Tijdens een bescheiden openingsfeestje vertelde directeur Martien Heinrichs over de renovatie van de oude Tulip Inn aan de Goudseweg.

Bodegraven - "Dit hotel in Bodegraven is ons derde volledig gerenoveerde Gr8 Hotel," vertelt Martien Heinrichs. "Nog vier te gaan." Het is een complete metamorfose geweest, zowel aan de binnen- als aan de buitenkant. "We hebben de ouderwetse inrichting en gele bakstenen vervangen door een strakke, moderne uitstraling in zwart-wit."

In 2016 nam Heinrichs samen met twee neven de AC restaurants en bijbehorende hotels van het Italiaanse Autogrill over. Het drietal eigenaren bestaat uit telgen uit de Van der Valk-familie. "De horeca zit in ons bloed. En omdat Van der Valk is opgeschoven naar het vier-sterrensegment, zagen wij kansen voor een drie-sterrenketen. Binnen vijf jaar bouwen we die uit tot twintig vestigingen."

De hotels krijgen een make-over en de AC restaurants werden verkocht aan La Place, waarmee Gr8 Investments een nauwe samenwerking heeft. "Zij verzorgen alle catering. Hun ontbijtbuffet is altijd inbegrepen. Daarnaast hebben zij vergaderzalen voor onze zakelijke gasten."

Hotel anno 2019

"We hebben gekozen voor een informele sfeer." Heinrichs gebaart naar de receptie. "Je komt hier binnen in een huiskamer waar mensen kunnen kletsen en een spelletje kunnen doen." Het past bij de huidige tijd, vindt hij. "Het is een hotel anno 2019. Geen sjieke receptioniste achter een enorme balie, maar geautomatiseerde check-inpalen. In de kamers hangen grote tv's en mensen kunnen zelf de kleur van het licht instellen. Dat hoort bij een modern hotel."

Het hotel richt zich vooral op 'people on the move', of dat nou zakenlui zijn of mensen die het Groene Hart voor hun plezier bezoeken. "Het hotel is goed bereikbaar en we bieden fietsenverhuur aan zodat bezoekers prachtig door de polder kunnen fietsen."

Bodegraven is gr8

Het thema is ver doorgevoerd. De 8 van 'gr8' komt overal in terug. In de vorm van de receptie, de naam van de kamers ('gr8 rooms'), het design van de badkamers en in de prijzen: vanaf € 78,-.

Maar wat ook opvalt zijn de lokale details. In het trappenhuis tussen de begane grond en eerste verdieping zijn allerlei zinnen 'op zijn Bodegraafs' te lezen. Toeristen kunnen bijvoorbeeld een 'moj maisie' zien op 'du ouwe raihn'. Ook een van de liften heeft een Bodegraafs tintje. Dankzij drie fotowanden is het net alsof je een kaaspakhuis binnenloopt waar de kazen op de planken liggen. Heinrichs vindt het belangrijk om de relatie met de omgeving aan te gaan. "Ook al ben je een keten, je bent onderdeel van de regio en daar moet je iets mee doen. We hopen dat de inwoners ons merk dragen. Als hun vrienden en familie van ver op bezoek komen, moet het Gr8 Hotel een goede plek zijn om te overnachten."

Het hotel gaat graag een samenwerking aan met bedrijven uit de omgeving. "Via Cheese Valley hebben we bijvoorbeeld contact met het kaasmuseum. Binnenkort logeren de deelnemers aan een persreis van Cheese Valley bij ons. Ook zullen we aanwezig zijn op het bierfestival in september en willen we meedoen met regionale goededoelenacties."

Advertentie

Categorieën