Kom in beweging | KOBR: het nieuws uit Bodegraven-Reeuwijk
Foto:
Een eigen kijk op

Kom in beweging

  Gesponsord

Ja echt, ik meen het. Zet jezelf eens in beweging! Kom van die bank af en laat jezelf eens zien. Als je niet beweegt, val je namelijk ook niet op.

Ik doel eigenlijk niet op jou, maar meer op je bedrijf hoor. Je zet vast wel eens een foto van jou en je team op je social media of bijvoorbeeld een mooie aanbieding. Die wordt vast wel geliket toch? Maar val je met zo’n stilstaand beeld ook echt op bij je klanten? Vang je met zo’n beeld ook de aandacht van de klant?

De kracht van social media ligt tegenwoordig meer in beweging dan in stilstaande plaatjes en beelden. Onze duimen swipen inmiddels zo snel door de tijdlijn van onze socials dat bedrijven wel heel erg hun best moeten doen om de aandacht van klanten te vangen. Je hebt dus tegenwoordig wat meer stopkracht nodig.

Daarom gebruiken steeds meer bedrijven zogenaamde motion graphics of animaties om hun producten of diensten te communiceren. Zo komt jouw post meer tot leven, trekt het meer aandacht, krijg je een professionele uitstraling en val je ook nog eens op in ieders tijdlijn.

Zo’n animatie kan heel eenvoudig zijn; je kunt er in korte tijd een hoop mee vertellen. Bijvoorbeeld welke leuke medewerkers je hebt, welke producten je verkoopt of gewoon een keigoede aanbieding. Beschik je niet over iemand die zo’n animatie voor je kan maken, dan kun je ook een korte video maken. Dan kom je met een smartphone al een heel eind.

Actie is reactie!

Mitch Huisman
Graficelly

Meer berichten