Logo kobr.nl
Foto:

Meer maaltijdbezorging aan huis sinds coronacrisis

  Zakelijk

REGIO - Buiten de deur eten was er een tijd lang niet meer bij door de coronacrisis. Een smakelijke hap thuis laten bezorgen kon nog wel. Gevolg: maaltijdbezorgservices groeiden als kool.

Uitgekookt.nl, al jarenlang een vertrouwde speler op de bezorgmarkt, krijgt sinds de uitbraak van het coronavirus 50 tot 60 procent meer nieuwe klanten per week. De maaltijdbezorgservice van Uitgekookt.nl heeft negentig depots verdeeld door het gehele land en zo’n 470 lokale vaste bezorgers. "Betrouwbaarheid is in deze tijd een groot goed. Waarmaken wat je belooft en het vertrouwde gezicht van de vaste bezorger aan de deur, wordt enorm gewaardeerd door onze klanten," aldus Johan van Marle, eigenaar van Uitgekookt.nl. “Wij hoeven ook niet meer uit te proberen hoe maaltijden veilig, gekoeld vervoerd kunnen worden of hoe onze maaltijden gemakkelijk verwarmd kunnen worden. Dat is het voordeel van onze jarenlange ervaring.”

Van offline naar online
Abnamro en Thuiswinkel.org hebben uitgebreid onderzoek gedaan naar waar consumenten hun geld besteden. Er is een duidelijke verschuiving te zien van offline naar online: consumenten schaffen veel meer aan op het internet. Opvallend is dat dit in de loop van de afgelopen periode is toegenomen. Waarschijnlijk bieden steeds meer bedrijven online bestellen aan en wordt de groep die online bestelt groter.

Meer berichten