
Gemeente opent koele plekken vanwege hitte
AlgemeenBODEGRAVEN-REEUWIJK – De gemeente Bodegraven-Reeuwijk richt vrijdag 26 juni enkele locaties in waar inwoners verkoeling kunnen zoeken vanwege de aanhoudende hitte. Daarmee geeft de gemeente gehoor aan de landelijke oproep van het Rode Kruis om extra naar elkaar om te kijken en koele plekken beschikbaar te stellen.
Inwoners kunnen terecht in de ontvangsthal van het gemeentehuis en op de begane grond van het Evertshuis. Ook het Huis van Alles in Reeuwijk-Brug is geopend als verkoelingsplek, van 14.00 tot 17.00 uur.
Iedereen die door de warmte behoefte heeft aan verkoeling, kan tijdens de openingstijden binnenlopen. De gemeente roept inwoners daarnaast op om extra aandacht te hebben voor mensen die kwetsbaar zijn voor hitte, zoals ouderen, jonge kinderen en mensen met een kwetsbare gezondheid. Een bezoekje of telefoontje kan op warme dagen al verschil maken.















