Afbeelding

Een goed gevoel

Column Een eigen kijk op

Tijdens midzomernacht liep ik met team Graficelly de SamenLoop voor Hoop. We zamelden daarmee samen met duizend anderen ruim anderhalve ton in voor onderzoek naar kanker. Een hele prestatie! Niet alleen voor de lopers, donateurs en vrijwilligers, maar ook voor alle bedrijven die hun middelen hebben ingezet om een steentje bij te dragen en het evenement tot een succes te maken.

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) noemen we dat. Op het eerste gezicht een belegen term, maar des te meer een hot topic. Ondernemers willen een goed bedrijfsresultaat, maar klanten verwachten dat je tegelijkertijd wel rekening houdt met het milieu en omziet naar de mensen om je heen en dus wat terug doet voor de samenleving.

Klanten kijken steeds meer naar de impact van hun aankoop. Dus gaan ze liever naar een kapper die werkt met natuurlijke haarproducten, een installateur die zonnepanelen op zijn dak heeft of een makelaar die regelmatig lokale evenementen sponsort. Ze willen consumeren met een goed gevoel.

Voor ondernemers is die trend uiterst interessant. De consument moet jouw MVO-verhaal wel kennen, als hij om die reden voor jou moet kiezen. Hoe communiceer je dat aan je potentiële klanten? Schreeuw je het van de daken, zet je een tekstje op je website of plaats je MVOsuccessen regelmatig op de socials? Graficelly helpt je graag om dat verhaal te vertellen.

O ja, de communicatie voor de SamenLoop. Dat hebben wij gedaan. Zo, dat voelt goed.

!