Afbeelding

Afvallen of op gewicht blijven in de zomer!

Column Een eigen kijk op

De zomer betekent GENIETEN! We gaan op vakantie, weekendjes weg, festivals, BBQ party's, etc. Dit betekent dus dat je niet altijd aan de yoghurt zit tijdens het ontbijt of dat die dagelijkse wandeling nu is vervangen door een extra glaasje wijn met vrienden terwijl de zon onder gaat. Toch kun je ervoor zorgen dat je op gewicht blijft of zelfs afvalt tijdens de zomer. Hoe doe je dat?

Zorg voor zoveel mogelijk structuur

Door vakanties, weekendjes weg, etc. hebben we veel minder structuur dan normaal. Maak een schema voor de maaltijden, water drinken en het sporten in jouw dag. Ontbijt je met yoghurt/kwark, sport je 2 keer per week, probeer dit dan ook tijdens de weekendjes weg of vakantie te doen. Hou vast aan een structuur!

Ga meer bewegen!

In de zomer is het makkelijker om uit bed te komen. Sta vroeg op en ga sporten. Geen ochtendmens? Ga na het avond eten lekker wandelen, alleen of met het gezin. Neem water mee en vul je vochtverlies aan.

Tips om te bewegen:

• Een wandeling/hardlopen.

• Fiets/loop naar je werk of station.

• Ga zwemmen. Je verbrandt calorieën en je blijft koel in het water.

Eet voeding dat vult & drink voldoende water Eet volkoren producten, magere vleessoorten/vissoorten, zomergroenten & meer zomerfruit zoals meloen, aardbeien, kiwi, grapefruits. Warm weer betekent meer dorst. Pak vaker een glas water. Vul kannen met water en fruit voor een lekker smaakje.

Cicciolina Landburg

!