Logo kobr.nl
Foto:

Worst-kaas-scenario bij keurslager Kamerling

  Zakelijk

BODEGRAVEN - Maandag 24 augustus is Bodegraven landelijk op de kaart gezet door het programma Denkend aan Holland van Omroep MAX. André Van Duin en Janny van der Heijden brachten samen met hond Nhaan een bezoek aan keurslagerij Kamerling om de beste grillworst van Nederland te proeven.

Tijdens hun reis door het Groene Hart kwamen André en Janny met de boot langs de slagerij en meerden aan bij de 'Drijf-in'. Zij maakten hier kennis met de ambachtelijke grillworst van Kamerling, die al meerdere malen is bekroond is met goud. Bij afvaart kregen ze een plank met nog meer lekkernijen mee. 'Aardige mensen, die Bodegravers,' sloten zij af.

Het bezoek van de bekende Nederlanders zorgde voor een enorme boost aan (grillworst)verkopen bij Kamerling. Vanuit het hele land kwamen mensen speciaal naar Bodegraven om de waren te proeven. Nog iedere dag krijgen de medewerkers van de keurslager te horen dat het zo leuk was om hen in het tv-programma te zien. Jetze en Mischa Kamerling: "Voor ons was het bezoek een kroon op ons dagelijks werk. En daar zijn we dan ook super trots op!"


Aan de hand van het bezoek organiseerden Jetze en Mischa via Facebook een actie om op zoek te gaan naar de beste aanvullling van de slogan: 'Ik ben trots op ons dorp Bodegraven, omdat...' De hoofdprijs ging naar Mirjam Stikkelman-De Meyere, juf op de Willibrordschool. Haar slogan was: "Ik ben trots op ons dorp Bodegraven, omdat zelfs in grillige tijden, zonder doordraven, een worst-kaas-scenario altijd wordt gewaardeerd in Bodegraven." Met deze unieke slogan won zij de anderhalve meter grillworst, die speciaal voor deze actie op maat was gemaakt.

Meer berichten