Logo kobr.nl
Foto:
Anders bekeken

Bedoelingen

  Column

De coronacampagne van de gemeente kost tussen de 15.000 en 20.000 euro. Wat het in elk geval oplevert: veel foto’s van burgemeester Christiaan van der Kamp die mondkapjes uitdeelt. Of dit iets bijdraagt aan de strijd tegen het virus? Ach, misschien is het wel een geweldig idee om de wereld te vertellen dat ‘we het in Bodegraven-Reeuwijk net even anders doen’. Wellicht blijkt ooit dat het een briljante marketinggedachte is onze gemeente ‘het Gallië van het Groene Hart’ te noemen.

Helaas is dat beeld momenteel niet positief. In verhouding loopt het aantal coronabesmettingen in Bodegraven-Reeuwijk harder op dan in de meeste andere plaatsen. Maar dat kan veranderen toch? Al is Buddha Cheese een befaamd en geregistreerd merk voor een wietsoort (drugs), niet uit te sluiten valt dat de door onze gemeente gemunte term ‘Booodahcheese’ de wereld doet beseffen dat in pakhuizen in Bodegraven-Reeuwijk gigantische hoeveelheden kaas liggen opgeslagen. Zou het kunnen dat, ooit, nieuwsgierig gemaakte toeristen massaal naar het Gallië van het Groene Hart stromen om een blik te werpen op de kaaspakhuizen die de skyline van Bodegraven domineren?

Hoe geweldig zou het zijn als de door de gemeente uitgeschreven challenge aan jongeren tussen 18 en 25 jaar een zelfgemaakte video te produceren waarin ze tonen hoe zij zorgen dat zijzelf of hun familieleden niet besmet raken met het virus ‘viral’ gaat en wereldwijd tot gedragsverandering leidt. Dan is de beloning van een iPhone 11 voor de winnaar toch een prima investering? Dat afgelopen maandag op Instagram nog niet één filmpje werd getoond in het kader van deze challenge zegt echt niks, de bal kan altijd nog gaan rollen. Wie weet hangen we massaal een actieposter voor het raam, zoals de gemeente vraagt. Dat de twee stripfiguurtjes minder dan anderhalve meter van elkaar staan, zien we gewoon door de vingers. De bedoelingen zijn immers positief.

Meer berichten