Nico de Heij kreeg een onderscheiding vanwege zijn jarenlange politieke inzet.
Nico de Heij kreeg een onderscheiding vanwege zijn jarenlange politieke inzet. Foto: Gemeente Bodegraven-Reeuwijk

Koninklijke onderscheiding voor Nico de Heij

Politiek

BODEGRAVEN-REEUWIJK – Nico de Heij is woensdag 24 juni benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Burgemeester Michiel Grauss reikte de onderscheiding uit bij het afscheid van De Heij als raadslid van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk.

De Heij kreeg de onderscheiding voor zijn jarenlange inzet in de lokale politiek. Van 2002 tot 2010 was hij raadslid voor het CDA in de voormalige gemeente Reeuwijk. Vanaf 2011 zette hij zijn werk voort in de gemeente Bodegraven-Reeuwijk.

Tot 2015 was De Heij fractievoorzitter. Sinds 2022 was hij daarnaast plaatsvervangend voorzitter van de raad. Ook was hij actief in de Commissie Bestuur en Financiën en als voorzitter van de Inspraak- en Presentatieraad. Als fractievoorzitter nam De Heij aan vrijwel alle commissies deel. Daardoor bouwde hij brede kennis op van de beleidsterreinen binnen de gemeente. Collega’s typeren hem als streng en kortaf, maar vooral rechtvaardig.

Advertentie

Categorieën